søndag den 15. februar 2015

Skriv en note

Min taske er som regel altid tung og fyldt - fyldt med mapper, papirer, penalhus, små punge med dit og dat, strikketøj og notesbøger.


Store notesbøger, små notesbøger - og mange notesbøger. Der er en kalender, en bog til at notere vigtige private ting, en til professionelle ting, en til den daglige planlægning af undervisning, en til madplaner, en til alt det løse og lige nu også en til konfirmationsplanlægning.




De bruges flittigt og skaber ro i hovedet. Når først jeg har skrevet en note om det, behøver jeg ikke gå og huske på det. Udover notesbøger er jeg stor forbruger af post-it - og har gule noter både på mit bord, min pc og i mine notesbøger.


Systemet fungerer i det store hele, og det der slipper igennem og bliver glemt, er som regel ikke værd at huske. Nogle kan jonglere med de mange bolde i hovedet. Jeg tør først slippe boldene løs, når jeg har lavet en note og ved, hvor jeg skal finde dem igen, hvis jeg mister en bold eller to, mens jeg jonglerer løs.


I morgen truer hverdagen igen med dens mange bolde. Mine notesbøger er klar til at drage ud i verden med mig og agere støtte-krykke i en travl og hektisk hverdag, som både giver og tager energi. Jeg er klar.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at ferien har givet dig ny energi. Må den holde lige til påskeferien. Det er heldigvis snart :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er lige om hjørnet - dog skal der lige erobres et par arbejds-bjerge først :-) Satser på at den gode ferie-energi gør mig flyvende :-)

      Slet