søndag den 11. januar 2015

En arving

Mens sæson-premieren blev skudt i gang til Arvingerne på DR1 søndag aften - lukkede jeg af for min arving sidste søndag - lige inden jeg blev sendt til tælling af en ond virus. En hel uge er gået uden de store krea-krumspring.

Dog har jeg strikket om igen og igen. Halsen er lavet af 4 gange. Først en smal rouleau-kant, som blev til en rib, som blev til en større rib og som endelig endte i en breder rouleau. Så kom turen til ærmerne, som i første omgang blev for korte og for smalle. Så blev de for lange og først i 3 hug blev de perfekte.



Det lignede undervejs et fordømt projekt - og jeg endte med at tro, at når jeg fik den i skabet, ville jeg også være frisk - det holdt ikke helt stik - men nu har jeg den lækreste arving poncho strikket i Italiensk tweed og en tråd mohair fra Garnudsalg. Jeg bliver glad for den - det kan jeg mærke

4 kommentarer:

  1. Den er da bare også blevet meget flot. Godt gået.

    Og jeg håber da, at influenzaen er helt forduftet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Influenza sad godt fast - men nu er den heldigvis helt væk - og min arving er jeg godt i gang med at slide op :-)

      Slet
  2. Flot arving du har begået. Jeg kan godt lide den halskant, du har valgt at lave.
    Øv med influenza, håber du er ved at været frisk igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Halsen blev lavet om mange gange - og jeg endte med at være helt tilfreds med den her :-) Jeg er heldigvis frisk igen - har slet ikke tålmodighed til at hænge i bremsen :-)

      Slet