onsdag den 17. december 2014

Hele omgangen værd

Det har været nogle hårde og strenge uger med malerkost, rod og kaos og mange timers arbejde efter endt arbejdsdag - men hold nu op, hvor har det været hele besværet værd. Mine vægge er nu hvide, pæne og rene. Der er ryddet op i skab og krog - og køkkenet har fået et helt nyt udtryk.

Vi er gået fra brune låger, slidt og hullet linoleum, rød bulet bordplade til strømlinet, hvidt, gråt og egetræ. Det giver sådan en varm og god fornemmelse at være derude i alt det pæne, rene og jeg er dybt dybt taknemmelig for al den hjælp jeg har fået.



For malingen på lågerne, for det nye gulv, for henten og bringen både her, der og allevegne - for knofedt og mange timer i det før så hæslige rum - taknemlig for mit nye køkken som kalder og giver lyst til at lave mad, bage kager, kræse om tingene og give lige det ekstra også på de lange trætte dage.

Det er blevet indviet i dag med fødselsdagsgæster til det først og største skud på stammen, som fejrer fødselsdag med gæster til både kage, kaffe og aftensmad. Samtidig er træet kommet ind i stuen - har fået fod og stjerne og venter nu på at blive foldet ud. Og allerbedst af det hele venter ferien lige om 2 arbejdsdage.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud. Jeg har vist nævnt før, at jeg slet ikke forstår, hvor du lige fik kræfterne fra til den omgang. Har du juleferie fra fredag? Så må du nyde det! Jeg venter til mandag kl 17, - men så skal den også have gas......

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ferieramt - men har også en pukkel af hverdagens to dos, der halter. Nu kører vaskemaskinen, jeg laver lister og gør klar til julen - mens jeg forsøger at nå sofaen, strikketøjet og symaskinen også :-) Rigtig god mandag og snart-ferie :-)

      Slet
  2. Det ser flot og sejt gået af dig! :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er blevet rigtig godt - og jeg er glad og tilfreds :-) også selvom det var en hård indsats det krævede :-)

      Slet