søndag den 12. oktober 2014

Midt i en proces

Lige hjemme og vende for at hvile hovedet og finde fodfæste. Ferien er skudt i gang med kursus i kjolesyning og mønsterkonstruktion hos Doris Vestergaard - og jeg er max udfordret både på kompetencer og tålmodighed.


Doris er uddannet skrædder m.m. og gør tingene fra bunden og med en engels tålmodighed forsøger, hun at give en del af sin viden og færdighed videre. Vi tegner, måler, syr prøvekjoler, ligger til og trækker fra.

Nye behov i form af nye redskaber er opstået - og hele den første kursus-dag er gået, uden jeg så meget som har sat saksen i kjolestoffet. Doris er ikke bekymret men siger, at jeg i dag, når jeg går hjem, har en fin fin kjole, der passer lige til mig.

Nøj det glæder jeg mig til - og til at jeg har en hel lang uge foran mig med masser af mulighed for flere eksperimenter ved maskinen.

2 kommentarer:

  1. Det lyder voldsomt spændende. Jeg kan godt forstå din tålmodighed den hænger i laser efter sådan en weekend, men jeg er sikker på resultatet er det hele værd

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var super-spændende, og jeg lærte så meget, at mit hoved stadig summer :-)

      Slet