fredag den 3. oktober 2014

En klassiker

Det der skulle være en klassiker, er i løbet af denne uge løbet af pindene. Tusindfryds ynglingscardigan i det blødeste blødeste Lamauld fra Strikkebogen. Strikket med lidt ekstra længde, fine detaljer og en superfin pasform.



Den ekstra længde lurer jeg lidt på. Det er sådan en mellem-længde - ikke i taljen og ikke rigtig lang. Min umiddelbare reaktion er "kone-længde" - og trøjen prøves og vurderes nu. Om den skal indgå i min garderobe eller drage videre til en anden trængende.

4 kommentarer:

  1. Den ser lækker ud. Hvis ikke du selv skal have glæde af den, er jeg sikker på, at du kan glæde en anden med den. Og det er jo snart julegavetid.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er tæskelækker Eva - men også for lang. Den er røget i gavekassen - og jeg ved lige, hvem den vil glæde og passe perfekt :-) Jeg laver en ny til mig selv - for den må jeg eje :-)

      Slet
  2. Den ser spændende ud - det med længder er så individuelt, det kommer jo an på hvordan vi er bygget. Jeg finder tit op skrifter med bluser og trøjer på 58 cm og det er håbløst til mig. Jeg skal helst omkring 60-62 cm og vurderer det hver gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig lækker trøje - og jeg er nu en erfaringer rigere mht længden. Den næste kommer til at passe perfekt :-)

      Slet