søndag den 18. maj 2014

Marthejakken - et klart hit

Allerede da jeg så den første gang, vidste jeg, at den trøje var som skabt til mig - og bare måtte på pinde. Jeg havde et par dage i hektisk panikagtig stemning i et forsøg på at finde det rigtige garn til den rigtige pris til Marthe-jakken.



Opskriften røg fluks i kurv hos Skappel, hvor man kan købe både med og uden garn. Super service og hurtig levering med PDF. Garnvalget endte med at blive drops under kyndig vejledning af den lokale garnpusher - og den er strikket til den nette sum af 229,-. Perfekt kombination af lækker model, bløde fibre og svimlende god pris.

Det er vist på sin plads at støve en gammel og rigtig god disciplin med at lave faktaboks af - og få gang i det igen. Det er supernemt, når man skal hjælpe og vejlede andre til garn, mængde og model - så her kommer den...

Faktaboks
Opskrift : Marthejakken fra Skappelgenseren
Pind:  6
Størrelse : Onesize og lige tilpas
Garn: Drops - Nepal, Alpaca og Alpaca silk
Forbrug : 580 gram fordelt på 5 nøgler Nepal, 5 nøgler Alpaca silk og 4 nøgler Alpaca
Teknik : Den er teknisk superlet - og et godt begynderprojekt - og det går stærkt med de store pinde. Der er en del monteringsarbejde - en del efter min smag - måske fordi jeg hader montering.....

12 kommentarer:

  1. Den ser superlækker ud , sådan en man kan bo i på kølige dage .
    Tak for faktaboks, det er altid dejligt at kunne slå op på erfaringer :-)

    SvarSlet
  2. Den er superlækker Pernille, og jeg knus-elsker den allerede. Det er smart med fakta-bokse - jeg skal bare lige huske at få dem lavet :-)

    SvarSlet
  3. Super lækker..

    Kunne min krop, godt bo i... Tror jeg ville slide den op.. :-).

    Så må helle få købt opskrift samt garn..

    Kan du oplyse brystmål på den, Mie?



    SvarSlet
  4. Glemte helt, at spørge efter farverne, på din cardigan.

    Er vild med de grå farver...

    Håber du kan hjælpe

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  5. Den ser super lækker ud, må jeg spørge hvem din garnpusher er?

    SvarSlet
  6. Hej, fed cardigan du har lavet. Hvilke farver har du brugt?

    SvarSlet
  7. Hej. Håber du har tid til et lille spørgsmål ? Har du brugt alpaca silk bruched. Eller den alm silk alpaca. Det ligner nemlig den mohair agtige bruched.

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Er det Brushed Alpaka Silk eller Baby Alpaka Silk du har brugt?

    SvarSlet
  11. Hvilket garn bruger du til ruderne, og hvilket til striberne?

    SvarSlet