lørdag den 5. april 2014

Sygdom og maskin-tid

Et skrantende barn kom på tværs af en eller god krea-hygge aftale. Vi måtte sadle om - og jeg var hurtig til at sætte mig i sy-sadlen uden helt at have bestemt retning eller mål. Det blev til en regnbue strikketaske med tilhørende pung.



Jeg drømmer lidt om også at kaste mig ud i at sy tøj - men ved ikke om evnerne rækker. De mange mønster-dele, oplægning, halskant, stretch m.m. skræmmer mig. Måske jeg skal finde mig en mentor, der vil tage mig i hånden og vise mig den del af sy-verdenen også - eller jeg skal kaste mig ud på dybt vand uden at være helt sikker på, at jeg egentlig kan de nødvendige svømmetag.

5 kommentarer:

  1. Jeg står gerne ved din side med den smule jeg kan :-) Har styr på stretch, rib og hals :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal vi så ikke snart sy kjoler ? Knus

      Slet
  2. Som så meget andre kreative udfoldelser kan du blive hjulpet rigtig godt på vej af et godt mønster. Minikrea laver gode og enkle mønstre. Der er lige kommet et mønster til voksne. Derudover er Ottobredesign bladet en af mine farvoritter.

    SvarSlet
  3. Den ged skal vi nok få barberet...;) Det jeg kan, giver jeg gerne videre..
    Ærgerligt hun blev syg - men vi finder en anden god dang...;)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi skal klart finde en anden gang - der var surmuleri over aflyst aftale. Så alle mand er klar herfra :-)
      Knus

      Slet