onsdag den 13. november 2013

Ser og tænker rødt

Sidste år havde nissen store problemer med at få afleveret kalender-gaver, fordi den fæle dumme grumme rotte havde ædt sig gennem al julepynten. Den er død og borte - men jeg bærer stadig nag til den - og det er et større genrejsningsprojekt at få skabt tidligere tiders Gertrud Sand lignende tilstande i julemåneden.

Nu er der dog en idé, der har bidt sig godt og grundig fast. Pigerne skal have nye julesokker - og jeg skal sy dem selv. Har været rundt i blogland og lure og studere - og har haft en længere diskussion med mig selv om, hvorvidt evner rækker til det projekt.



De skal være røde, tror jeg - måske fløjl - og så skal de have bånd af alverdens slags - og en forskellige og alligevel ens kant farve. Måske det her fine japanske stof fra BettyP - og så skal jeg lige have hittet ud af at tegne sådan en sok op i rette størrelse og rette dimensioner..

To be continued.....

4 kommentarer:

  1. Mie - jeg tror på dig og hepper lige her på sidelinien :-) God fornøjelse - jeg glæder mig til at se resultatet. KH Anette

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at se det helt sikkert fine resultat:-)
    Øv da en fæl rotte-Det er jo ren gyser i julepynten du har oplevet.
    Kh Jonna

    SvarSlet
  3. Det lyder som et spændende projekt. Hold da op, det var må være så ærgerligt at miste julepynten. Der ligger jo også mange minder i sådan noget stads!

    Jeg glæder mig til at se dine færdige julesokker!

    SvarSlet
  4. Du kan helt sikkert godt :) ... og smukke stoffer ...
    Godt du har lært at sy - så kan du hurtigt få Gertrud Sand tistande i smuk stil :) smiiler
    knus

    SvarSlet