onsdag den 2. oktober 2013

Knapper til Lady Marple

Det har været et massivt hængeparti, der har strejfet mine tanker i ny og næ, mens jeg hastede videre til det næste. Jeg er en elendig afslutter - men super i opstarten og i finden-på-ny-ting. Lige siden sommerferien har min skønne grønne Lady Marple levet et liv på skyggesiden. 




Den havde fået knapper - indkøbt i en ruf og uden stor omtanke - og helt helt forkerte. Trøjen er derfor kun blevet brugt sporadisk og fortjener en hel anden skæbne. På Fanø var det derfor en af mine helt klare missioner. Der skulle skaffes knapper til Fru Marple - og helst fra min aller-ynglings-knappedame Birthe Sahl. Et kort øjeblik var jeg ved at opgive mission, da jeg forsøgte at kæmpe mig vej hen til boden og det gik op for mig - at Birthe Sahl vist er ynglings-knappe-dame for mange. Et sæt grønne keramik-knapper kom med mig hjem - og det har så taget mig i omegnen af 14 dage at få dem syet på - Men nu sidder den tilgengæld også lige i øjet - og jeg glæder mig til at slide den op. Og så er det vist på tide med en faktaboks også :-)


Faktaboks
Opskrift : Lady Marple af Nadia Crétin-Léchenne.
Pind: 4½
Størrelse : L
Garn: 2 tråde Højlandsuld fra Garnudsalg i farven "Græsplæne - hvis jeg skulle lave den i dag ville jeg nok vælge en tråd Højlandsuld og en tråd alpaca - for at give den den skønne blødhed. 
Forbrug : 287 gram

5 kommentarer:

  1. Av din tekst er så lille at man både skal bruge kikkert og briller ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se det - men kan simpelthen hverken forstå hvad der er gået galt eller hvordan jeg kan ændre det... arbejder på sagen .....

      Slet
  2. Mon ikke det hjalp ? det gjorde det ihvertefald her hos mig :-)

    SvarSlet
  3. Teksten er ganske stor nu :-)
    Hvor er Lady Marple blevet flot, og sikke en lækker farve, den har

    SvarSlet
  4. Den er blevet rigtig godt, og jeg kommer til at bo i den. Elsker den græsgrønne farve.:-) Knus

    SvarSlet