fredag den 27. september 2013

Varme fingre

Et dybt greb i garn-isoleringen i kælderen, og jeg havde lækkert Loden garn, der lige passede til de vanter, som efterskole-tøsen efterlyste sidst hun var hjemme. Et hurtigt lille projekt med en masse hæften-ender - og mit første projekt fra Islandsk strik fra Fanø.



De er lækre, varme og glade i farverne. Det lykkedes mig at få lavet begge handsker - og det er strengt taget mest praktisk - men ligesom med sokker går jeg ofte kold i projektet efter den første - og jeg har lige så mange enlige handsker og strømper i strikkekurven som i vaskekurven.

7 kommentarer:

  1. flotte handsker :) har flere gange prøvet mig på denne opskrift, men opgivet hver gang efter kun en

    SvarSlet
    Svar
    1. De enlige handsker - lige før man skulle lave en bytter - og strikke hinandens nr. 2 :-)

      Slet
  2. Hvor er de smukke. Hvad med at strikke dem ligesom sokker "2 på én pind"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg prøvet med sokker - men går total død i de med de mange tråde - og ender med at kyle det hidsigt hen i kurven :-)

      Slet
  3. Hvor er de fede! Jeg kan se et diagram i baggrunden på øverste billede i hø. kolonne - er det er opskrift? Og i så fald, er det en jeg vil kunne finde (i bog eller lign)?

    SvarSlet
  4. Der er nemlig både diagram og opskrift til de fine handsker i den superfede bog "Islands strik" fra forlaget Turbine

    SvarSlet
  5. Nej, hvor er de fine :) Efterskole-pigen er vel nok heldig.

    SvarSlet