tirsdag den 24. september 2013

Lær at elske montering

Hun indrommede det selv - Sanne fra Rasmilla - at det måske var en overdrivelse, at vi på en bare 3 timers workshop kunne komme til at elske montering. Tilgengæld fik vi mange fif til at lave en pæn sammensyning både i ret og glatstrik. Fif til at lave pæne skuldre, vendemasker, forhøjet nakke og andre finesser. 


Jeg er superdårlig til at opsøge de finesser, som ellers ligger i massevis rundt om i cyperspace. Jeg er i mit daglige strik ikke særlig detaljeorienteret - men går mere efter det færdige produkt og efter at holde en høj kadence - og måske netop derfor elsker jeg at komme på workshop. 

På den slags workshops, hvor jeg får detaljerne på plads og lære små smarte fif til at raffinere og forfine. Det fik jeg med på weekendens workshop - og jeg var høj og fløj derfra. Nu er jeg lidt tålmodig efter at skulle montere med de nye teknikker - og det er vel et skridt tættere på at elske ;-)

3 kommentarer:

  1. Jeg tænker allerede montering, når jeg vælger opskrifter, - jeg gider simpelthen ikke en masse ender og tjuhejs. Måske kunne jeg lære at elske det....

    SvarSlet
  2. Den workshop var jeg på lørdag eftermiddag. Og jeg har det præcis ligesom dig!

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg er samme slags strikker som dig ;o) - produktorienteret med høj kadence. Og lige sådan et kursus som det du beskriver, ville lige være noget for mig ;o) Godt at få blik for detaljerne.

    SvarSlet