søndag den 4. august 2013

Efterskole-regler

Det er da imponerende så mange uskrevne regler, der er for sådan et efterskole-ophold. Nu hvor jeg har kæmpet mig gennem det åbenbart obligatoriske hjemmehæklede tæppe, viser det sig, at der også er regler om, at eleverne skal medbringe en ordentlig sending hjemmestrikkede strømper. Helst mindst 14 par - så de ikke skal vaske dem selv - men kan tage dem med hjem i vasketøjsposen.



Jeg har ikke kunnet finde det på skrift nogen som helst steder - men min store tøs ser mig direkte i øjnene og mener meget bestemt, at hun ellers vil blive afvist ved døren. Jeg har nu lavet et enkelt par - og resten må eftersender - for det er så dræbende kedeligt at strikke strømper - især strømpe to. Jeg vælger den nemme udvej og strikke de tykke af slagsen på pind 4½ - det står der nemlig vist ikke noget om i reglerne.

15 kommentarer:

  1. hold da op!
    nu har jeg haft 3 børn på efterskole, og der har jeg aldrig hørt lignende ..... MEN, det er da ikke så ringe en ide - for skolen altså, tænk på al den slitage de slipper for, og for skidt og snavs der ikke bliver slæbt ind ... for det er vel som erstatning for hjemmesko - de sokker ?
    Måske du skulle lave en lille forespørgsel blandt venner/famile/FB , om der var nogen der havde lyst til at sende et par hjemmestrikkede sokker til efterskolepigen - de æææælsker at få pakker, og du kunne måske nøjes med at strikke et par sokker mindre eller fler' :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uddelegering - hvorfor har jeg ikke tænkt på det ? Måske fordi jeg faktisk ikke rigtig kender nogen, der synes det der strømpe-strikkeri er sjovt - måske jeg må ud i noget lace-mønster - bare for at holde spændingen lidt oppe :-) Knus

      Slet
  2. Hehe, jeg tror måske, din datter opfinder reglerne fordi hun er vild med dit hjemmestrik/hækleri; jeg har i hvert fald heller aldrig hørt om sådanne regler - men det er da godt nok også længe siden, min datter var på efterskole

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan finde på mange historier for at få moar'en sat i sving med strømpepindene :-)

      Slet
  3. Hold da op, det var da også en omgang, 14 par, 28 stykker. Helt enig, 2. strømpe er det mest dødsyge i hele verden;)

    Knus Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. I strikkurven - bliver den ene strømpe her hos mig ofte lige så ensom, som i vaskekurven - hvor strømpe to også forsvinder på mystisk vis....

      Slet
  4. Må heller lige skynde mig og sige - til efterskolens forsvar - at jeg er ret overbevidst om, at det er datteren-min der selv opfinder de her regler for på den måde at få mig sat i sving :-)

    SvarSlet
  5. Ha,ha, - hvor er det skønt. Du må indføre strømpestrikning til alle møde den kommende tid. Så skal de nok blive færdige :)

    SvarSlet
  6. Bortset fra at det er så dræbende kedeligt - at jeg ofte ender med at lægge det fra mig - men med mødekalenderen skulle der være basis for en produktion :-) God start til dig :-)

    SvarSlet
  7. Nu jeg tænker efter, så var det faktisk i 8 kl på efterskole jeg lærte at strikke strømper. Så hun skal da bare have et par nøgler garn, nogle pinde og så vælge håndarbejde ;-)
    Efterskole livet glemmes aldrig, god fornøjelse til jer Kh Didde

    SvarSlet
  8. He He
    Har lige haft nr. 2 på efterskole. Ja der kan godt være uskrevne regler, men tror de der pigebørn gerne vil gå med livrem og seler. For af erfaring ved jeg at der ikke bliver brugt ret meget tid på tøjskift. Så på 14 dage rækker nok 4 par sokker. Og så ikke før det bliver koldt nok til det.
    Ellers må du fortælle om sokkedørmanden, der smider elever ud, hvis de ikke har 14 par sokker i tasken. Hi hi!
    God fornøjelse.

    SvarSlet
  9. Kære Mie
    jeg melder mig med nogle sokker, jeg skal lige vide hvilket nummer hun bruger i sko, jeg har nemlig noget garn liggende. venligst Lykke

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Jeg kom til at sende kommentaren 2 gange.

    SvarSlet
  12. Mie, hvilket program bruger du til at lave det fede billed i billed her, eller hvad man kalder det :)

    SvarSlet