torsdag den 4. juli 2013

Grundlæggende basis

Lige ud af landevejen - rundt og rundt - først på trøjen og så på ærmerne i det lækreste garn fra Garnudsalg og efter Liselottes opskrift - og en god sort basis-trøje lige til at kaste over hovedet, når kulden sniger sig ind på en, er løbet af pindene.



Ingen fine finesser og ingen smarte teknikker at vise frem - bare god solid basis-tøj til garderoben. Opskriften eller vejledningen er velskrevet og lige til at gå til. Næste gang jeg bruger den, vil jeg flytte raglanen lidt længere ud - mine skuldre er ikke helt brede nok til, at modellen sidder lige i skabet. Men den fungerer alligevel. Leger lidt med tanken om et broderi forneden eller ved halsen. Men tager den nok i brug og drager videre til det næste projekt, inden det for alvor leves ud :-)

Faktaboks
Opskrift : Raglan fra Liselotte Weller
Pind:  4
Størrelse : L
Garn: En tråd højlandsuld og en tråd mohair fra Garnudsalg
Forbrug : 253 gram - fordelt på 87 g mohair og 166 g højlandsuld

4 kommentarer:

  1. Mie - ja det er en super opskrift - sådan en (eller to) har jeg også på to do listen - først skal der lige klares noget montering og en cardigan til yngste KH Anette

    SvarSlet
  2. Sort basis er dejligt at ha' og garn kombinationen er også ret lækker
    Knus og fortsat go dag

    SvarSlet
  3. Ej altså hvor ser den lækker ud,måske man skulle tjekke den lidt nærmere ud :)),for sådan en tror jeg altså godt jeg kunne bo i til efteråret

    SvarSlet
  4. Skøn trøje og i en solid badisudgave er jo skøn :-))

    SvarSlet