søndag den 21. juli 2013

Da overlockeren kom forbi...

Den ene krea-aftale gik direkte over i den anden - og også den halve af denne nat er brugt på krea-sysler i allerfineste selskab. Hele to nederdele er løbet af maskinen - og jeg har lært et hav af nye teknikker og kan nu både sy på overlocker (aj hvor er det smart :-), sætte kantbånd og lommer på, sy med foer og jersey, arbejde med gros grain....

Jeg var flere gange ved at opgive, havde svært ved at forstå sproget og forklaringer og havde mest lyst til at sige ".....kan du ikke liiiige...." til min mentor - men nøj hvor er jeg glad for, hun er striks, vedholdende og insisterende på den der gode pædagogiske måde. Mavefornemmelsen og stoltheden over helt selv at have kreeret er overvældende, og jeg føler mig høj i hatten med lyst til så meget meget mere.  En ny verden fyldt med muligheder åbner sig for mig.

6 kommentarer:

  1. Smukke kreationer som jo matcher de strikkede trøjer perfekt - nye unika til garderoben KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bare så glad for både nederdele og trøjerne :-) men øver mig i, at det ikke behøver passe helt så meget sammen :-) kh

      Slet
  2. Det er søreme flotte ting, du får kreeret. Hvor kunne jeg godt bruge sådan en mentor, når jeg gerne vil sy

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også guld værd med en mentor ud i de felter, der ikke er spidskompetence :-)

      Slet
  3. Hvor er du da heldig, - ferie-krea af bedste karat :) Er det ikke bare stærkt vanedannende at have ferie?

    SvarSlet
  4. Hvor har du / i været flittige med maskinerne,fine fine ting der er kommet ud af det,sådan en weekend kommer bare til at blive bonus i minderne så hverdagen hamrer på døren :))

    SvarSlet