søndag den 16. juni 2013

Sølle strik

Her søndag aften hvor weekenden er brugt - godt og grundigt - og der kun er en lille bitte rest tilbage - er jeg nødt til at melde, at der ikke har været meget turbo-strik og glødende pinde over det. Et sølle halv bærestykke er det blevet til - fordi der ikke har været så megen nørkle-tid, og fordi det hæklede tæppe har stjålet en god del af den tid, der alligevel er blevet fundet her og der.


Og så har jeg været sådan lidt små-træt om aftenen - Jeg ælsker at strikke den halve nat. At strikke på det tidspunkt, hvor dagen alligevel er slut og ikke skal bruges til mere - der hvor der ikke går noget fra nogen, fordi jeg strikker amok - og jeg er ofte at finde kl. 3-4 stykker enten fredag eller lørdag nat i mit ynglingshjørne med knitrende pinde. Men ikke i denne weekend hvor øjnene er gledet i og trætheden har overmandet mig langt før kl. 2. Spild af god strikketid at sove..... Manisk og neurotisk - overhovedet ikke :-)

5 kommentarer:

  1. Da jeg så overskriften troede jeg, du havde hængt dig selv! Det lyder som om der er brug for en snarlig sommerferie hvor du kan strikke mange nætter i træk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver nemlig så fantatisk skønt med sommerferie-strik til den lyse morgen :-) Jeg glæder mig og holder i med en gang sølle strik - og ikke i en sølle strik ;-)

      Slet
  2. Jeg har det på samme måde - hos mig er det bare de meget tidlige morgentimer, der bliver brugt på strik - gerne inden kl. 5 her om sommeren. Ens døgn bliver bare så lang, når man går i seng ved 11 tiden og står op kl 4....og sidst på ugen kommer man i alvorlig søvnunderskud, men der bliver strikket!
    Så intet manisk over det, hvis du spørger mig ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Pyh bliver helt tummelumsk bare ved tanken om at stå så tidligt op - det ville jeg slet ikke og overhovedet ikke magte.... jeg er på det nærmeste bevidstløs indtil et godt stykke op af formiddagen. Men strikketiden skal findes - ellers bliver jeg ulidelig at være i nærheden af..... om det så skal være natte- eller morgenstrik :-) Kh

    SvarSlet
  4. Du har nok haft brug for at sove :o)

    SvarSlet