tirsdag den 9. april 2013

Århus tur-retur

Det har været den dejligste dag i dag. Et spontant indfald fra en veninde i går aftes - en del plageri fra mine 3 piger, der bestemt mente, at de var en vigtig del af det spontane indfald - og vi stod op med hønsene i morges for at sætte snuden mod Århus.

Mens de store piger gjorde alle tøjbutikkerne, støvede jeg rundt med skønne-Anne i alle garn- og stofbutikkerne. Vi har rørt så meget garn, tjekket så meget stof ud, taget så mange beslutninger og ikke-beslutninger, at hovedet summer af idéer og nye behov.



Fandango har alt, hvad hjertet kan begære af strikke-gadgets - Pigerne i butikken står på spring for at hjælpe på den der gode og rolige måde. De kan deres kram og har en meget ukrukket tilgang til garn, strik og kunder.

Vi besøgte også Tøndering Strik og faldt totalt i svime over de mange opstrikkede modeller. Vi prøvede så mange af de modeller, vi før har kigget på i bøgerne - og opdagede flere must-have - men også et par modeller, der før bare skulle på pindene og nu ikke mere var helt så tillokkende.

Askeladen og Stof & Stuff bød også på rigtig rigtig mange fristelser - og er butikker, jeg helt helt sikkert vender tilbage til. Jeg er klar til mere Århus og havde næsten - kun næsten - helt glemt, hvor skøn og dejlig en by den er. Min gamle studieby :-)

1 kommentar:

  1. Aarhus er en dejlig by. Det er nok godt en gang imellem at se den lidt udefra, for rigtigt at sætte pris på byen. I serien "Dicte" var der de flotteste billeder af Aarhus, - så man blev helt stolt af at bo her :)
    Askeladen er en skøn butik, som jeg da lige skal have besøgt. Snart.

    SvarSlet