søndag den 3. februar 2013

Starten på noget stort

Efter nu at have besøgt det, der føles som halvdelen af landets efterskoler, er valget faldet på den helt rigtige. Storetøsen er indmeldt og indkaldt til første introduktionsmøde - og hun går i efterskoletanker - og nye behov opstår allerede.


Hun mener helt sikkert, at når man går på efterskole, er slumretæpper et klart "must" og efter en afsøgning af internettet faldt valget på Solgrims variant. Jeg har været på tur og med i tasken har jeg haft bomuld-garn og en hæklenål. Et par cirkler er det blevet til - men der er dælme langt til de 192, der skal til for at lave bare noget, der ligner et efterskole-slumretæppe......

8 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej Mie
    Solgrims variant er smuk og det bliver din helt sikkert også ... Men ja der ER langt op til 192 ...
    Ikke for at gøre dig ked af det men jeg har 365 liggende klar til sammen hækling ( godt nok som hexagoner). .... Og det bliver ikke kæmpe stort
    Ønsker dig pøj pøj med projektet og med ældste pigens efterskoleophold
    Knus og go søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Så måske skal jeg lave endnu flere ? Pyh det bliver et stort projekt - og ja det er jo ikke gjort med de mange cirkler - bagefter kommer sammenhæklingen - får nok brug for lidt hepning undervejs :-)

      Slet
  3. Storetøsen har da helt ret, selvfølgelig skal hun have et slumretæppe med på efterskolen.
    I flere år havde jeg gang i et tæppe, som først blev færdigt, da Datteren gerne ville have det med, da hun skulle på efterskole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun mener også, at jeg har langt tid til at gøre det færdig - det skal jo først med til august.....

      Slet
  4. Det er hyggeligt at rejse hjemmefra med et tæppe, som er hæklet med kærlighed. Og garanteret også hyggeligt at tænke på, hvad tæppet skal opleve, mens man hækler.

    Men 192 er altså mange...... :)

    SvarSlet
  5. Lige præcis - hæklet med kærlighed i hver en maske og som en passe-på-kappe at tage på, når man savner det derhjemme :-) 192 er afsindig mange - har hæklet og hæklet - og lavet 26.............

    SvarSlet
  6. Hej Mie
    Jeg har lavet flere af disse tæpper i bomuldsgarn (med hæklenål nr 3) - 12 x 12 cirkler (= 144) + kant giver et tæppe på ca 1m x 1m. Jeg vil mene at fx 1m x 1.50m (= 216)vil være fint som efterskoletæppe. Det er min erfaring at det går meget hurtigt at lave cirklerne. Jeg hækler 10 ad gangen, inderste omgang - hæfter ender, 2. omgang - hæfter ender, 3. omgang - hæfter ender. Og så forfra igen ;-)
    Go' fornøjelse
    Hilsen Figarine

    SvarSlet